Zadania PCPR
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Opocznie jest jednostką powołaną do wykonywania zadań publicznych o charakterze ponadgminnym z zakresu pomocy społecznej i osób niepełnosprawnych.
W szczególności PCPR realizuje zadania powiatu, własne oraz zlecone z zakresu administracji rządowej, wynikające z:
- Ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tj Dz. U. z 2019r., Nr 64, poz. 1507 ze zm.);
- Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tj Dz. U. z 2019r, poz. 1172 z późn. zm.);
- Ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (tj Dz. U. z 2015r, poz. 1390 z późn. zm.);
- Ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj Dz. U. z 2019 poz. 1111 ze zm.);
- Ustawy z dnia 7 września 2007r o Karcie Polaka (tj Dz.U. z 2019r poz. 1598);
- Ustawy z dnia 4 listopada 2016r o wsparciu kobiet w ciąży i rodziny "Za życiem" (tj Dz.U. z 2019r poz. 473 z późn. zm.)
- Ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o repatriacji (tj Dz.U. z 2019r poz. 1472) oraz aktów wykonawczych do tych ustaw.
- Realizując zadania, PCPR w Opocznie obowiązane jest do przestrzegania kompetencji Starosty Opoczyńskiego, Zarządu Powiatu w Opocznie, Rady Powiatu w Opocznie oraz innych jednostek organizacyjnych powiatu.